Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2012. Június 03. 07:24, vasárnap | Belföld
Forrás: stop.hu | Fotó: Premier

360-as tempónál még garantáltan nem mozizott

360-as tempónál még garantáltan nem mozizott

Forgalomba állt az Alstom által gyártott új, tűzpiros nagysebességű szuperexpressz, az AGV .italo. Az új szerelvények a 800 kilométer hosszú Nápoly - Róma - Firenze - Bologna - Milánó vonalon szállítják a gyors, kényelmes és biztonságos utazásra vágyókat több mint 300 km/h átlagsebességgel.

Ezzel a sebességgel az AGV mintegy másfél óra alatt tenné meg a Szombathely Nyíregyháza távolságot. Az AGV .italo belső terét, amelyben egy 39 fős moziterem is helyet kapott, a Ferrarikat, Lamborghiniket, Bugattikat és még számos legendás szupersportkocsi formatervét készítő Giorgetto Giugaro tervezte.

Szuperexpresszek 3600 Ferrari árából

Az olasz Nuovo Trasporto Viaggiatori vasúttársaság (NTV) 2008 januárban kötött szerződést az Alstom Transport-tal 25 újgenerációs, nagyon nagysebességű AGV (Automotrice à grande vitesse) szerelvény megtervezésére és legyártására, összesen 650 millió euró értékben.

40 kerékkel és két mozdonnyal kevesebb

Az AGV kényelmének és rendhagyó sebességének hátterében két úttörő műszaki megoldás áll: a mérnökök a kocsik között helyezték el a forgóvázakat, amitől nemcsak stabilabb, de könnyebb is lett a szerelvény, hiszen kocsinként egy forgóvázzal kevesebbre (egy 11 kocsiból álló szerelvény esetében például 22 helyett mindössze 12 forgóvázra) volt szükség. Az AGV tervező mérnökei azonban még tovább mentek az innovációban: az új szuperexpressz szerelvénynek - funkcionális értelemben - ugyanis nincs mozdonya, mivel a forradalmian új, állandó mágneses szinkronmotorokat magukra a forgóvázakra, azaz közvetlenül a kerekekre szerelték. Ezzel a megoldással 20%-kal több férőhelyet alakíthattak ki a tervezők egy mozdonnyal rendelkező vonathoz képest, tovább csökkent a szerelvények súlya, egyenletesebb lett a meghajtás, és javult az erőátviteli rendszer teljesítménye is.

Mozi a fedélzeten - színes, szélesvásznú kényelem

Az első olasz magánvasút, az NTV által áprilisban felavatott 200 méter hosszúságú vonatok, összesen 460 utasnak biztosítanak kényelmes ülőhelyet. A 25 darab, egyenként 26 millió euró értékű AGV .italo szerelvények mindegyike kínál ingyenes wifi internet elérést, TV adást, állítható bőrüléseket, de egy 39 fős moziterem is helyet kapott a vonatokon. A híres olasz tervező. Giugaro által tervezett 2,75 méter széles belső tér elrendezése és az ergonomikus kialakítás elegendő helyet biztosít a nagy csomaggal utazó utasok számára is. Az utasok kényelmének érdekében, az AGV .italo padlószintje a hagyományos konstrukciójú vonatoknál 10 centiméterrel alacsonyabb, megkönnyítve a be és kiszállást. A kocsikat modern világítás rendszerrel szerelték fel, továbbá az utazás közbeni zaj és rezgés szintjét minimálisra csökkentették a fokozott kényelem érdekében.

Fotó: Premier

Nem csak tűzpiros, de "zöld" is

Az AGV tervezésekor nemcsak az utasok, hanem a környezeti szempontokat is figyelembe vették, így a vonat mintegy 70 tonnával könnyebb a hasonló méretű szerelvényeknél, egy ülőhelyre vetítve pedig 30% kevesebb energiát fogyaszt. Mindemellett 98%-ban újrahasznosítható anyagokból készült.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

Használtautó-kereskedőt buktattak le az adóellenőrök

Megbukott az adóellenőrzésen az a használtgépjármű-kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

A kormány felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy áraikat igazítsák a régiós átlaghoz

A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós átlaghoz, hogy a magyar üzemanyagárak ne szakadjanak el attól - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter szerdán.

2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld

IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról

Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.

2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld

Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő

Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő