Hírek
2013. Február 06. 10:41, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Az elhízottság D-vitaminhiányhoz vezethet
Az elhízottság D-vitaminhiányhoz vezethet - állapították meg brit tudósok, akik összesen negyvenkétezer ember genetikai adatait elemezték.
A University College London munkatársai vizsgálatuk során huszonegy korábbi tanulmányt tekintettek át. A PLOS Medicine című szakfolyóiratban részletesen ismertetett eredményeik alapján a testtömegindex (BMI) minden 10 százalékos emelkedése 4 százalékkal csökkenti a szervezetben található D-vitamin mennyiségét. (A BMI egyenlő a testtömeg kilogrammjaival osztva a méterben megadott testmagasság négyzetével).
"A tanulmány aláhúzza annak fontosságát, hogy rendszeresen ellenőrizni - és szükséges esetén kezelni - kell a túlsúlyos vagy elhízott emberek szervezetének D-vitaminszintjét" - idézte a BBC News egészségügyi rovata Eina Hypponent, a vizsgálat vezetőjét.
A kutatók magyarázata szerint az ok az lehet, hogy mivel a D-vitamin a zsírszövetekben raktározódik el, a kövér emberek "megnövekedett raktározási kapacitása" feltehetően megakadályozza, hogy a vitamin bekerüljön a vérkeringésbe.
A D-vitamin fontos szerepet tölt be a szervezetben, tartós hiánya komoly egészségügyi problémákhoz vezethet, köztük csontritkuláshoz, izomgyengeséghez, szív- és érrendszeri panaszokhoz, autoimmun betegségekhez, mell-, prosztata- és vastagbélrákhoz. Feltöltésének természetes forrásai egyes élelmiszerek - például olajos halak, tej, vaj, sajt és tojás -, de nagyrészt a napfény hatására, a bőrön keresztül termelődik.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 13. 16:00, szombat | Belföld
Vitézy Dávid: megújul a MÁV+ app
Megújul a MÁV+ app: egyszerűbb utazástervezés, könnyebb nemzetközi jegyvásárlás - közölte a közlekedési és beruházási miniszter pénteken a Facebook-oldalán.
2026. Június 13. 14:00, szombat | Belföld
Németh Zsolt bírálta a Fidesz EU ellenes politikáját
Németh Zsolt: a Fidesz-kormány \"túltolta\" az Európa-ellenes politikát, a pártnak vissza kell térnie a polgári irányhoz.
2026. Június 13. 13:00, szombat | Belföld
Meteorológia: a jövő héten megérkezik az első tartósabb kánikula
Míg a jelenlegi hőmérséklet inkább a májust idézi, a jövő héten megérkezik az első tartósabb kánikula - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán pénteken.
2026. Június 13. 09:00, szombat | Belföld
Nemsokára érvényüket vesztik a régi személyi igazolványok
Ezt érdemes észben tartani. 2000 előtt kiállított személyigazolványok 2026. augusztus 3-án lejárnak. A csere ingyenes, de időben érdemes intézni.
