Hírek
2012. Április 14. 14:05, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Vonat- és buszjáratok szűnnek meg vasárnaptól

Mintegy négyszáz vonat- és harminc menetrend szerinti helyközi autóbuszjárat szűnik meg vasárnaptól a közösségi közlekedésben.
A szaktárca elképzelései szerint a vasúti és autóbuszos menetrendek módosítása, összehangolása a közösségi közlekedés reformjának csak az egyik lépése lesz, az év második felében változik a kedvezményrendszer, kevesebb Volán társaság működik majd az országban, és átalakul a MÁV tulajdonosi szerkezete is.
Vasárnaptól jelentős változásra számíthat az utazóközönség - írja a Magyar Hírlap: a MÁV vasútvonalainak a felén mintegy négyszáz személyszállító vonat szűnik meg, illetve alakul át a közlekedési rend, ezzel párhuzamosan pedig harminc Volán-járat is kiesik a menetrendből. Így a fővárosból Győrbe, Tatabányára, Miskolcra, Ózdra, Szombathelyre, Nagykanizsára és Szegedre közlekedő Volán autóbuszok utazóközönsége ezentúl a MÁV szolgáltatásait veheti igénybe. Mint azt a vasúttársaság közölte, az intézkedés célja, hogy a vasúti személyszállítás teljesítménye a valós utazási igényekhez közelítsen, de a munkába és iskolába járáshoz mindenhol lesz elegendő vonat.
A menetrend-módosítás leginkább a regionális, illetve az amúgy is alacsony forgalmú mellékvonalakat érinti: a főváros környéki elővárosi forgalomban szinte egyáltalán nincs változás, egy miskolci InterCity kivételével valamennyi városközi gyorsvonat megmarad, és néhány fővonalon a rövid távolságon közlekedő személyvonatok szűnnek meg. Nincs vonalbezárás, viszont a mellékvonalak többségén napi két-három pár szerelvény közlekedését rendeli meg a szaktárca.
A változással éves szinten hatmillió kilométerrel kevesebbet tesznek meg a személyszállító vonatok a MÁV hálózatán. Mint azt Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte, 2007-ben az ütemes menetrend országos bevezetésekor tízmillió kilométerrel emelkedett az éves szintű futásteljesítmény, az utasszám viszont nem változott. Ezzel szemben amíg 2007-ben ötvenmilliárd forint volt a MÁV támogatása, az idén a személyszállító vasúttársaság árkiegészítése 147, míg a pályavasút költségtérítése 47 milliárd forintot tesz ki. Az államtitkár szerint ugyanakkor a MÁV egyik legnagyobb működési problémája a magas adósságállomány. Az idén 36 milliárd forint hitel jár le, erre még nincs forrás a költségvetésben.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 15. 07:35, szerda | Belföld
Jelentősen csökkent az ipari termelés
2025 augusztusában az ipari termelés volumene 7,3, munkanaphatástól megtisztítva 4,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - erősítette meg kedden kiadott második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2025. Október 15. 07:34, szerda | Belföld
Továbbra is zuhanőrepülésben az építőipar
2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (K
2025. Október 14. 19:53, kedd | Belföld
Startra készek a turisztikai hitelek
5 egyszerű lépésben, maximum 15 napos ügyintézési határidővel juthatnak kedvező kamatozású hitelhez a turisztikai ágazat szolgáltatói. Október15-től két termék lesz elérhető.
2025. Október 14. 07:16, kedd | Belföld
Az OTP és a magyar állam közösen újítja fel a gödöllői kastélyt
A 20. század nem a mecénások évszázada volt a magyar műemléktörténetben, de ez a korszak most véget ért.